Publicerad av Ulf Krona den sep 26, 2019
Charlotte Klefsgård, Rotary Landborgen RK´s senast tillkomna medlem, höll denna kväll ett mycket intresant och trevligt EGO-föredrag
Charlotte Klefsgård, född 1963 i Kristianstad, stora syster med två yngre bröder. Under uppväxten var det balett, simning och skidåkning i Degeberga som var de stora fritidsintressena.
1974 flyttade familjen till Småland med anledning av pappans tjänst inom det militära. 1979 träffade Charlotte Jörgen och senare fick de en dotter, Anna, som idag är 39 år. Charlotte och Jörgen gick så småningom skilda vägar, men har än idag bra kontakt.

Efter gymnasiet blev det kompetensutveckling genom arbetet inom landstingets regi, företagsekonomi, personaladministration, ledarskapsutvecklingsprogram kurs i projektkunskap m.m.
Charlotte har nytt  jobb sedan ett par veckor, nu med service åt Region Skåne.

Hon träffade sin man Örjan Klefsgård 1998.

Intressen är resor och gärna till Tyskland, som hon har besökt många gånger.

Inom Rotary har Charlotte varit verksam i Eksjö Rotaryklubb, åren 2005 – 2016. Där var hon bl a IT-ansvarig såväl som president. Klubben i Eksjö arbetade intensivt med att b l a få till en daglägerverksamhet för barn i årskurs 2-4 och också läkarbanken. Något Charlotte är mycket stolt över att få ha varit drivande i. Insamling av medel till daglägerverksamheten gjordes genom bl a en stor konsert, som inbringade betydande summor.

Charlotte ser fram emot att bidra med sin tid och kunnande i vår klubb och sticker inte under stol med att var och en i en klubb måste bidra om vi ska hålla oss i rörelse och nå framåt målinriktat.

Vi är glada att få ta del av all hennes erfarenheter och starka driv!