Denna kväll hade vi återigen återgått till helt digitala möten, så vi fick inte chans att hälsa Ellen Skarp välkommen fysiskt till våra möteslokaler. Men ändå fick vi en mycket inspirerande och trevlig föreläsning med massor av tips på intressanta böcker.

Våra digitala möten fungerar alldeles utmärkt och det är verkligen tur att vi har denna möjlighet att tillgå och att vi kan ses på detta sätt. Du som inte har provat på detta ännu - försök ta dig tid och koppla upp dig till nästa möte, det är mycket bättre än att inte kunna ses alls. Om du har problem med uppkoppling, hör av dig till Anthony, Marcus eller Ulf, så hjälper de dig.

Ellens bokprat är så roligt och man får verkligen lust att kasta sig in i den härliga världen med böcker - och vi fick så många fina tips denna kväll. Läs mer och se listan på böcker.

Vilket trevligt möte vi hade i torsdags! Det fungerade ju jättebra att ha mötet digitalt - så trevligt och kul att ses. Det var dessutom så inspirerande och uppiggande att lyssna på Ellen Skarp. Vi får hoppas att hon vill återkomma till oss fler gånger - detta är verkligen något att se fram emot! Massor av fina julklappstips.
Ellen avtackades med en varm digital applåd och löfte om att hämta en alldeles färsk Rotary chokladask på Chocolatte.

För övrigt kan nämnas att det går utmärkt för den som vill ha denna choklad att hämta hos Chocolatte - tala om att det gäller Rotary choklad så får ni ut chokladpralinerna och sedan är det bara att swisha 140:-/ask till Helsingborg Landborgen Rotary Klubb, 123 678 35 91.

Nedan är listan på Ellens boktips. Tänk på att det går alldeles utmärkt att beställa böcker på nätet!!

Trevlig läsning och var rädda om er!

Nesser: Den sorgsne busschauffören
Paborn: Tistelhonung
Linderborg: Året med 13 månader
Owens: Där kräftorna sjunger