Denna torsdag kväll berättade Sara Hullegård om H22 City Expo. Sara är partnership manager för H22 City Expo. H22 är inte en bomässa, utan mer att betrakta som en långsiktig välfärdssatsning på stadsutveckling för att öka livskvalitén för de som verkar och bor i Helsingborg.

Helsingborg stad har som mål att år 2022 vara en av EU s mest innovativa städer. I årets tävling, som bestod av 6 finalister, kom Helsingborg på 2a plats. Vinnare denna gång blev den Belgiska staden Leuven.

År 2022 genomförs alltså H22 City Expo, som blir en testbädd för innovation och nytänkande.
Förhoppningsvis ska vi få idéer om hur framtidens välfärdslösningar kan se ut och hur Helsingborg kan bli en smartare och hållbarare stad. Mässan kommer att pågå i 35 dagar, mellan 30 maj och 3 juli 2022.

H22 City Expo utgår från tre geografiska huvudområden - Drottninghög, SeaU och Oceanhamnen. Det kommer dessutom att finnas ett cityområde samt några "satelliter", som är utvalda platser runt om i staden och regionen.

Det var mycket intressant att få information om innehållet och syftet med denna spännande satsning. Även denna kväll fick vi i Helsingborg Landborgen RK hålla tillgodo med ett digitalt möte - men som nämnts tidigare, det är bra mycket bättre än att inte kunna ses alls. Vi var 20 närvarande + föredragshållaren till detta möte och vi tackade alla Sara för hennes föredrag med den numera vedertagna digitala applåden och hon fick som extra tack löfte om att hämta en ask Rotary choklad på Chocolatte, där vi numera förvarar våra fina praliner.

Som också nämnts tidigare - tänk på att du gärna själv kan hämta ut choklad hos Chocolatte. Uppge att det gäller Rotary choklad och swisha sedan 140:-/ask till Helsingborg Landborgen Rotary Klubb, 123 678 35 91.

Sist länkar till en informationsfilm om H22 City Expo samt allt du behöver veta om H22:

Om det inte funkar att klicka på länken så kan du kopiera och klistra in den i din web browser.

Allra sist: glöm inte att anmäla dig till nästa möte - vi ses på Zoom🤗