Publicerad av Ulf Krona den okt 10, 2019
Daniel Swärd, Rotarian sedan många år, har provat på hundratals olika arbetsplatser, för att intervjua och lära sig om olika yrken. Alltifrån brandmän, konditorer, nobelpristagare, OS-medaljörer, VD för börsföretag m.fl.

Daniel Swärd bor i Havsbaden med sin fru och 5 barn. Han är rotarian sedan många år. Driver Daniel Swords smyckesföretag och Pedagogförlaget. Daniel arbetar mycket som volontär med inspiration och motivation. Han berättar att han har besökt 300 arbetsplatser för att intervju och lära sig om olika yrken med alltifrån brandmän, konditorer, nobelpristagare, OS-medaljörer, VD för börsföretag m.fl.

Daniel tipsar oss om att vi kan se alla dessa filmer på Youtube om vi vill inspireras och motiveras. De finns att se under Daniel Sword (vid skrivandets stund 262 videor). Han beskriver olika teman ”drömmar”, ”samarbete”, ”inspiration”, ”uppmuntran”. Daniel vill att vi tar med oss olika frågeställningar för oss själva, bl a.: ”Vilka är dina barndomsdrömmar och vilka drömmar har du idag?”.

Han avslutar med att säga att vi lever alla under samma himmel men delar inte samma horisont, vi är alla olika men alla är lika behövda och sist men inte minst - var snäll mot dig själv. Vi tackade Daniel med en varm applåd för hans inspirationstal och sätter in 200 kronor till Läkarbanken i hans namn.