Vår Rotary-klubb Landborgen fick nyligen besök av Kosovos ambassadör, Mrs Shkendije Geci Sherifi.

Vår Rotary-klubb Landborgen fick nyligen besök av Kosovos ambassadör, Mrs Shkendije Geci Sherifi, som några av oss i klubben träffade i Prishtina för 1,5 år sedan. Hon var intresserad av att höra hur vårt projekt "The Girls Scholarship" utvecklats sedan vi startade. I år stöttar vi 23 flickor så att de kan slutföra sin skolgång och dessutom bidrar vi till skolornas påbörjade digitaliseringsarbete, så de kan köpa en interaktiv skrivtavla.

Ambassadören berättade om Kosovos utveckling, om valet som nyss ägt rum och hon framhöll hur viktigt det är med utbildning. 70% av Kosovos befolkning är under 35 år och det är väldigt tuff konkurrens om jobben.

Vi är både glada och stolta över ett sådant celebert besök!