Presidentskifte i klubben förrättades den 30 juni på Scandic Nord i Helsingborg.

Mötet började med att formellt välkomna en ny medlem i klubben. Östen Malmborg kommer närmast från klubben Ystad Tornväktaren men har redan hunnit vara Helsingborgare ett par år.. När hans gamla klubb beslutade om nedstängning började letade han efter en ny Rotary-klubb att verka i. I Helsingborg Landborgen RK tycker han sig ha funnit samma goda anda och gemenskap som i sin gamla klubb. Vi välkomnar Östen Malmborg till klubben och hoppas att du fortsatt ska trivas.

Ytterligare en medlem som skulle uppmärksammas denna afton var Anetth Granberg Axell. Hon har idogt och oförtrutet arbetat som sekreterare i flera år och varit en trygghet för alla Presidenter under hennes tid i styrelsen. För sitt förtjänstfulla styrelsearbete tilldelas hon utmärkelsen Paul Harris Fellow.

Niklas Gemfeldt avtackades med blommor då han nu lämnar styrelsen efter väl förrättat värv som Past President under Rotaryåret 2021-2022.

Ulf Krona avgående President tackade sedan för sig i ett varmt tal till klubben och uttryckte sin stora glädje över att ha fått leda klubben under året som brutit en negativ trend och för första gången på många år ökat i antal medlemmar. Mikael Halling riktade å klubbens vägnar ett stor tack till Ulf för hans engagemang och ledarskap och sa att han med beröm godkänt verkat i sann Rotarya-anda.

Lisbeth Grapenblom mottog sedan ordförandekedjan av avgående President för att under kommande Rotary-år ta sig an Presidentskapet. Hon tackade för förtroendet och sa att hon återkommer med sin programförklaring i augusti men lät förstå att hennes måtto var inkluderande.

Första mötet för hösten blir den 19 augusti då klubben ska gå och se Eva Rydbergs lustspel på Fredriksdal. John Hedberg har biljetter så vänd er till honom om ni inte redan har köpt biljetter.