Publicerad av Ulf Krona den okt 31, 2019
Rotary Convention i Hamburg presenterades gemensamt av Anita, Margaretha och Anthony.

Anita inledde med att berätta om sina upplevelser i Hamburg. Distriktet hade chartrat två bussar så att alla distriktets delegater kunde åka gemensamt.

Hamburg är ju en anrik stad och Anita passade på att besöka det rika kulturliv som staden erbjuder. Hon besökte bl. a. das Rathaus, Kunsthalle och Elbphilamornie, Hamburgs spektakulära konserthus. Vidare besökte hon en rotaryklubb som höll till på en plantskola, ”Baumschule Lorenzo von Ehren. Även detta en form av kultur.

Margaretha berättade om sina dagar på konventet. Konventet samlade 26000 delegater och det var mäktigt att känna sig så delaktig i en så stor och global organisation. En liten plump i protokollet var själva organisationen av kongressen. Med så mycket folk krävs en väl fungerande organisation och där lämnades en del övrigt att önska. Ett tema/seminarium som Margaretha besökte handlade om hur man skulle få Rotary mer jämställt. Detta presenterades av en dam under bilden av Rotarys presidium bestående av enbart män!
Margaretha berättade vidare om sitt besök på ”Miniatyrland”,  världens största modelland med tåg, bilar, flyg och människor. Varmt rekommenderat.

Anthony besökte Pre Convention och Peace Sessions som riktade sig till unga rotarianer. Här var deltagarantalet inte fullt så stort, men Anthony uppskattade att det var ca. 5000 delegater på detta arrangemang.