Postad av Ulf Krona
President Margareta Perborg hälsade dagens föreläsare Helene Arvidsson, Magnus Stenbock Rotaryklubb, välkommen.
Helsingborg Landborgen Rotaryklubb har bestämt att övergå till ClubRunner för intern och extern kommunikation och övergången planeras ske i sommar.

Magnus Stenbock RK, som Helene är President för, har sedan en tid detta system i drift, och är nöjda med det. Systemet kommer från Kanada, och användes nu av cirka 6000 klubbar World Wide. Systemet bygger på en molntjänst, som drivs från Toronto. Support för systemet finns också inom distriktet. Det liknas vid ett affärssystem för Rotaryklubbar.
ClubRunner har ett modernt och intuitivt gränssnitt, medlemmarna kommunicerar med en dedicerad app, som laddas ner från Appstore eller motsvarande. Man kan anmäla sig själv och sina gäster direkt i systemet.
Givetvis kan en vanlig dator också användas för kommunikation.
Helene Arvidsson uppmanade oss att ”göra en rolig resa” när klubben byter system!
Helene avtackades med en applåd för sitt informativa och trevliga föredrag.