Torsdagen 3 juni träffades 13 av klubbens medlemmar och ett antal gäster för en guidad tur i centrum under ledning av en av klubbens medlemmar, Astor Brorsson. Vi fick ta del av Astors gedigna kunskaper om Helsingborgs historia från medeltiden och framåt, till en bit in på 1900-talet.
Det var ett mycket välkommet inslag att kunna träffas igen. Och vi hade verkligen tur med vädret också.

En härlig kväll blev det och många nya kunskaper om vår fina stad och dess långa historia. Här utanför Gamlegård, ett korsvirkeshus, som ligger mittemot Henckelska gården på Norra Storgatan. Huset är uppfört någon gång på 1700-talet, senast 1759, och blev byggnadsminnesmärkt 1967. Gården inhyser numera ordenslokaler för Förbundet FB, som även äger huset, och en restaurang, Madame Moustache, i bottenvåningen.

Ett stort tack till Astor för en mycket trevlig och lärorik kväll.